1
تبليغات X
تور استانبول
فروش عمده پوشاک زنانه
طراحی سایت در اصفهان
شرکت ژئوتکنیک
درج آگهی
سررسید امین
خرید بک لینک
دکوراسیون داخلی
شما چت
طراحی برنامه اندروید در اصفهان
درب اتوماتیک
طلاق و موفقیت
تاريخ : 23 شهريور 1399 | 7:54 | نویسنده : ساناز کلینی | بازدید : 32


به نام کسی که تو را آفرید

سر آغاز  عشق است و نور و امید

دوران طلایی پس از طلاق

مدتی بود از طلاقش می ­گذشت، در اولین جلسه آشنایی گفت : 

هرگز نمی­توانم او را فراموش کنم.

 اما پس از گذشت زمان و گذراندن مرحله سوگواری این گونه احساسات خود را بیان کرد.

یک روز متوجه شدم چند روزی است که گریه نکرده ­ام .پس از آن متوجه شدم که چند روز است که دیگر به او فکر هم نکرده ­ام.

آخرین مرحله سوگواری مرحله پذیرش است.حضور در این مرحله لزوما به معنی شاد بودن شما نیست، شما در این مرحله زندگی جدیدتان را آغاز می­ کنید و با جدایی کنار آمده­ اید.

پذیرش فقدان به معنای فراموشی یا هرگز غمگین شدن نیست اما این مرحله نقطه عطفی است که نشان می ­دهد مرحله نهایی سوگواری آغاز شده است . بعد از سرکردن با احساسات دشوار، اغلب رگه ­هایی از پذیرش را می­ توان مشاهده کرد.در این مرحله فهم جدیدی از زندگی و فقدان به دست می­ آورید و باعث  می­ شود زندگی شخصی خود را به شکلی بنیادین سامان دهی مجدد کنید.افرادی که با فقدانی جدی دست وپنجه نرم کرده ­اند، اولویت ­ها و ارزش ­های جدید و چشم اندازی متفاوت به دست می­آورند.در این زمان­ها افراد دست به تغییرات عمده می ­زنند، شغلشان را عوض می­ کنند و یا ممکن است حتی مهاجرت کرده و یا در مورد اهدافشان در زندگی جدی­تر می­شوند.وقتی کم کم به احساس پذیرش رسیدید روی برنامه­ها و اهداف چند سال آینده خود بیشتر تفکر و بررسی کنید.

به زودی می­توانید به دیگران بگویید چه قدر مواجه شدن با فقدان دردناک است اما پاداش این تلاش­ها و تحمل دشواری چه قدر شگفت انگیز است.

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید:

یکی از مهمترین لطف­هایی که می­توانید در حق خودتان بکنید این است که سرتان را از زندگی همسر و شریک سابقتان بیرون بکشید و به زندگی خودتان مشغول شوید.

باید تصمیم بگیرید که به زندگی خودتان بازگردید شما با پیگیری و کنجکاوی در مورد شرایط فعلی زندگی همسر سابقتان تنها فرایند شروع زندگی جدیدتان را به تعویق می ­اندازید.تنها چیز مهم این است که بدانید اکنون مشغول چه کاری هستید و توجه­تان را باید در چه کاری متمرکز کنید.

تمرکز دوباره

رابطه خود را مرور کنید و نقش و رفتارهای خودتان را در رابطه و نحوه برخورد خود را با مشکلات رابطه قبلی­تان دوباره بررسی کنید.توجه داشته باشید باید رفتارهای خودتان را بررسی کنید ونه رفتارهای شریک سابقتان را.

به این سوالات بارها وبارها پاسخ دهید.

هدف من از ازدواج چه بود؟

دلیل اختلاف میان من و همسرم چه بود؟

من در این مورد چه نقشی داشتم؟

آیا اقدامی برای بهبود رابطه انجام دادم؟ چه اقدامی؟ چه نتیجه­ای داشت؟

آیا در زندگی مشترک به عنوان همسر توانستم وظایفم رابه خوبی انجام بدهم؟

اگر نتوانستم علت آن چه بود؟

هنگامی که میان من و همسرم اختلافی به وجود می­آمد من چه واکنشی  نشان می­دادم؟

نمونه سوالات بالا را برای خودتان بنویسید و با تمرکز و دقت به آن­ها پاسخ دهید.

دقت کنید تمام سوالات بالا بررسی رفتارها و عملکرد خودتان است و نه همسر سابقتان.

کارهای ناتمام گذشته را به اتمام برسانید.

از خانه بیرون بروید و با افراد جدید ملاقات کرده و ارتباط برقرار کنید.

کارهای جدید انجام دهید.

شیوه جدید شاد زیستن را بیاموزید و شاد زندگی کنید.

برای آینده برنامه ریزی کنید در حالی که گذشته را تحلیل و ارزیابی می­کنید.

بدانید طبیعت از خلا بیزار است بنابراین برای برقراری توازن کلید موفقیت شما در داشتن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است.برای برقراری توزان می­توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

افکار و احساسات خود را بنویسید.

خودتان را با افکار محبت آمیز،عاشقانه و مثبت تایید کنید.

جملات منفی به کار نبرید.

خواب و استراحت کافی داشته باشید.

ازلحاظ جسمانی مراقب سلامتی خود باشید.

حداقل یک روز در هفته را برای انجام کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید.

یک عادت خوب این است که قبل از خواب روی جملات مثبت و تاییدی در مورد خودتان فکر کنید.تجسم یک ابزار قدرتمند است که با اثر گذاشتن روی ناخودآگاه، شما را به سمت خویشتن جدیدتان حرکت می­دهد.

تهیه فهرست قدردانی

داشتن فهرست قدردانی یک روش قدرتمند است.وقتی که دلتنگ و ناراحت هستیم ، داشته­­های خود را فراموش می­کنیم و ناخودآگاه به سمت نداشته­یمان توجه کرده و درنهایت دچار سرخوردگی و افسردگی خواهیم شد. اما هنگامی که خداوند را به خاطر داشته­ هایمان شکرگزاری می­کنیم احساس رضایت و مثبت حاصل ازآن انگیزه ما را برای رسیدن به اهدافمان بیشتر خواهد کرد.

زمانی که از من خواسته شد لیست قدردانی­ هایم را بنویسم اصلا وضعیت خوبی نداشتم.تازه جدا شده بودم .سرپرستی فرزندم با من بود،شغلی نداشتم و به شدت افسرده بودم.تازه اول بدبختی بود و از  من خواسته شد تا امور مثبت زندگی­­ام را  بنویسم.حتی یک مورد هم به ذهنم نمی­رسید به نظرم کار احمقانه­ای بود اما از آن­جا که تصمیم گرفته بودم مراحل بهبودی­ام را کامل پشت سر بگذارم شروع کردم به نوشتن چیزهایی که داشتم.

فهرست من بسیار ابتدایی بود اما وقتی آن­ها را می­نوشتم متوجه شدم بسیاری از  افراد فاقد همین چیزهای ساده و ابتدایی هستند.به زودی توانستم چیزهای مثبت اطرافم را ببینم و به خاطر داشتن آن­ها قدردانی می­کردم و در نتیجه احساس مثبت­تری داشتم و زندگی برایم کم کم بهتر شد. انگیزه بیشتری برای تلاش کردن داشتم.نوشتن لیست قدردانی برایم به یک عادت تبدیل شده و هر روز شکرگذار خداوند هستم.

من ساناز کلینی هستم مدرس و نویسنده و نوشته بالا متنی بود که یکی از مراجعین جلسات مشاوره و روان درمانی به سبک کوچینگ پس از گذشت مدتی از دوره درمانش برایم نوشت.من هم خداوند را به خاطر این­که در هر لحظه زندگی کنارم بود سپاس می­گویم.

دوست من دوارن سوگواری پس ازطلاق هم سپری خواهد شد اما موضوع قابل تامل این است که بدانید این روزها را چگونه می­گذرانید.

در پایان همواره به یادداشته باشیم:

همه ما شایستگی داشتن یک زندگی شاد و موفق را داریم اگر باور داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.






امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

صفحه قبل 1 صفحه بعد